Gå til hovedindhold

Valghåndbogen

Her kan du finde den information og de dokumenter, der skal bruges i forbindelse med afvikling af valg.

19. aug. 2021
  • Læs op

Indhold

    Regnearket til optælling af valget skal udfyldes på valgdagen og afleveres elektronisk til valgsekretariatet på valgaftenen. Du kan downloade det her fra siden og bruge det på din egen pc'er.

    Der vil løbende blive foretaget opdateringer på denne side og der lægges løbende ny information og dokumenter på portalen.

    Der er indgået en ny aftale med en række organisationer om aflønning af ansatte der deltager i valgopgaven på afstemningsstedet eller ved fintællingen.

    Se Aftale 2021

    Tiltrædelsesaftaler:

    Tiltrædelsesaftale Ergoterapeutforeningen

    Tiltrædelsesaftale Lederne

    Tiltrædelsesaftale FOA

    Tiltrædelsesaftale LFS

    Tiltrædelsesaftale Danmarks Lærerforening

    Tiltrædelsesaftale Musikskoleledere

    Tiltrædelsesaftale DSR

    Tilstrædelsesaftale DSR Lederforening

    Tiltrædelsesaftale Musikskolelærere

    Tiltrædelsesaftale BUPL

    Tiltrædelsesaftale KF

    Ældre aftaler:

    Se aftale 

    (Aftalen er dateret 7. september 2020 og underskrevet af organisationen i 2020/2021)

    OBS

    • Som fintæller skal du huske, at aftale med din leder, om du kan holde fri resten af dagen, efter fintællingen eller om du skal komme på tilbage på arbejdspladsen

    Det er muligt at brevstemme på biblioteket fra den 20. april 2022 til den 28. maj 2022.

    Brevstemme gennemgangen foregår forud for valget,  i kantinen på Rådhuset. Deltagere til dette er valgstyrerformændene, en valgstyrer fra hvert afstemningssted, holdlederne og holdlederassistenterne for de enkelte afstemningssteder samt folkeregisteret.

    Se Vejledningen Valgstyrerformandens gennemgang af brevstemmer her (FV2022 - opdateret 10. oktober 2022)

     

    Her finde du flere forskellige vejledninger til hvordan du bruger de Digitale valglister.
    HUSK - at hvis systemet "går ned" skal du slippe tastaturet og straks ringe til IT-afdelingen på tlf. 6010 1203. Hvis det er selv programmet I ikke kan finde rundt i, så kontakt Lone Frisgaard på tlf. 43686040 eller 21928551.

    Roller på afstemningsstedet - PP - 2021

    Vejledning på 4 sprog: Fødselsdato skal oplyses for at kunne stemme (Arabisk, Somalisk, Vietnamesisk og Tyrkisk)

    Øvrige: Kom godt I gang med Digitale Valglister - Fv22 - opdateret 24. oktober 2022 (48 sider)

    Fintællingen for Kommunal- og regionalvalgene foregår torsdag den 2. november 2022 i Taastrup Idrætshaller, Hal G,  Parkvej 78, 2630 Taastrup. 

    OBS Vi mødes kl. 8.30 i Taastrup Idrætshaller. Der vil være morgenmad til alle

    Brev til administrative fintællere - FV22 - opdateret 18. oktober 2022 

    Vejledning fintælling - FV22 - opdateret 24. oktober 2022 

    Regneark til fintællingen findes i under menupunktet "Regneark til indberetning til valgsekretariatet". Regnearket anvendes både på valgdagen og efterfølgende til fintællingen.

    Folkeafstemning om afskaffelse af forsvarsforbeholdet 2022 er reguleret vi bestemmelser i Lov om Folketingsvalg. Love og bekendtgørelser samt anden information der er udsendt fra Indenrigsministeriet i forbindelse med afstemningen finder du på Indenrigsministeriets hjemmeside om valg.

    Indenrigsministeriets hjemmeside om valg - FV22 - opdateret 14. oktober 2022

    Læs desuden:

    Vejledning om folketingsvalg 2022 - FV22 - opdateret 14. oktober 2022

    Ministeriets valgordbog  

    Regneark til indberetning af stemmeprocenter fra afstemningsstederne i løbet at dagen.

    Indberetning af stemmeprocenter, kl. 10.00, 12.00, 14.00, 16.00, 18.00 og 20.00 - send antal vælgere der har stemt på en mail til

    lone.frisgaard@albertslund.dk og lene.paulli.madsen@albertslund.dk

    HUSK at udfylde regnearket med afstemningsstedets navn samt oplysningerne fra afstemningsbogen om vælgerantal, antal stemmesedler samt antal brevstemmer.

    Regneark til indberetning af optælling på valgdagen og til fintællingen (udsendes)

    Send regnearkene til Mikael.wethelund@albertslund.dk; når optællingen er slut på jeres afstemningssted og afvent godkendelse fra valgsekretariatet.

    Valgkoordineringsgruppen:

    Lene Paulli Madsen, mobil 92432102

    Pernille Carlsen, mobil 21373603

    Jonatan Würtz Petersen, mobil  24 93 32 86

    Marie-Louise Lunderød (Malou), mobil

     

    Øvrige deltagere i valgsekretariatet:

    Valgsekretariatet

    Hanne Pedersen - bemanding...................................................... Lokal 6005 eller 2297 4272

    Janne Puggaard – bemanding og indtastning................................ Mobil 6004 eller 2933 6831

    Mikael Wethelund – indberetning til KMD...................................... Lokal 7641 eller 6019 3185

    Thomas Willumsen – indberetning til KMD...................................... Lokal 7652 eller 5338 3102

    Lone Frisgaard – indberetning til KMD........................................................ Lokal 6040 eller 2192 8551

    Finn Dybro Andersen – ansvarlig for fintællingen.................................... Lokal 7620 eller 2911 9661

    Lars Kragh – fintællingen............................................................. Lokal 7657 eller 2381 2400

    Ulla Brandt Lasson - ansvarlig for bespisningen............................ Lokal 6909 eller 2090 9449

    Alexander Dyrby – IT.................................................................... Mobil 2445 5023

    Poul Erik Gotfredsen – Betjentopgaver........................................... Mobil 2031 1393

     

    På valgdagene holder valgkoordineringsgruppen og størstedelen af valgsekretariatet til i blok C - primært på på 2. sal.

    Sidst opdateret: 21. februar 2024